Raziskave kupcev
Vsako podjetje mora poznati svoje kupce, da se čim bolje prilagodi njihovim potrebam. Raziskave kupcev so kompleksen proces, ki je lahko del tržne raziskave (analiza trga), lahko pa je tudi samostojen raziskovalni projekt. Prepleta se z različnimi sociološkimi, psihološkimi, antropološkimi in ekonomskimi vidiki. Glavni fokus raziskave kupcev je usmerjen v razumevanje procesa, ki poteka med odločitvijo za nakup določenega izdelka ali storitve - temu v stroki pravimo nakupno vedenje. Končno spoznanje, ki ga za tržne raziskave predstavljajo raziskave kupcev, je mogoče pridobiti skozi analizo različnih vidikov potrošnje:
- zelo natančno je potrebno izmeriti zadovoljstvo kupcev, da jih podjetje lažje zadrži in se jim še bolj prilagodi,
- pomembna je demografska strukura kupcev (spol, starost, rodnost, število in gibanje ciljnih kupcev),
- za pravilno cenovno pozicioniranje in odločitve glede trženja so ključni socialno-ekonomski kazalniki (kupna moč, izobrazba itn.),
- podatkovno rudarjenje (data mining) omogoča z matematičnimi modeli odkriti vzorce v obnašanju kupcev, prepoznavanje novih tržnih segmentov, napovedovanje itn.,
- za manj tvegane odločitve, ki imajo vpliv na prihodnje poslovanje, je pomembno za določen izdelek ali storitev preučiti trende v povpraševanju (količine, sezonska nihanja, ocene za prihodnja gibanja)
- v novejših panogah ali tržnih nišah je potrebno vstopni trg primerjati s primerljivim trgom v tuji državi, kjer je trg že razvit, zato da se podjetje izogne napakam, ki so jih pred njim storili drugi in da v svoj poslovni proces vključi prakse, ki so se izkazale kot učinkovite.
Poleg zgornjih vidikov lahko tržne raziskave in samostojne raziskave kupcev v tistem delu vsebujejo še druge pomembne kazalnike in odgovore, ki jih pridobimo na podlagi raziskovalnih vprašanj, ki jih postavi naročnik. Naročnikom pomagamo identificirati zanj najpomembnejše kazalnike in zastaviti raziskovalna vprašanja tudi mi, saj lahko tako dosežemo bolj ciljno naravnane tržne raziskave in raziskave kupcev. Ožje definirane raziskave so cenovno bolj ugodne in hitreje dostopne naročniku, kar pomeni, da lahko še hitreje pozicionira ali repozicionira produkt oziroma storitev na trgu oziroma pripravi strategijo za pridobivanje ali zadržanje kupcev.
Nazaj na ostale storitve >>