Raziskave učinkov trženja
Izdatki za trženje oziroma marketing so ekonomska kategorija, ki jo je potrebno neprestano nadzorovati. Predvsem tisti izdatki, ki jih podjetja namenjajo oglaševanju, lahko hitro dosežejo višino, ki ni več ekonomsko upravičena. Zato je potrebno učinke trženja skrbno meriti, spremljati in ugotavljati naslednje kategorije:
- učinkovitost oglaševalskih akcij na pospeševanje prodaje
- možnosti povezovanja različnih prodajnih in oglaševalskih kanalov
- globina doseganja ciljnega segmenta kupcev oziroma strank
- skladnost poslovnega procesa in trženjske strategije
Raziskave učinkov trženja so lahko samotojno raziskovalno polje ali pa del tržne raziskave. Zelo pomembno je, da učinkovitosti trženja ne merijo tisti, ki opravljajo trženjske storitve (oglaševalske strategije), ampak drugi partnerji oziroma raziskovalna podjetja, saj lahko v nasprotnem primeru prihaja do konflikta interesov.
Zelo pogosta težava, ki je povezana z marketingom in oglaševanjem, je prav slabo poznavanje učinkov, ki jih ima na poslovni uspeh. Podjetja slepo sledijo marketinški strategiji, zelo slabo pa poznajo njene dejanske učinke. Prav zato je pomembno zbirati informacije, ki kažejo na to, kako se odzivajo vse štiri kategorije, ki sestavljajo trženjski splet:
- izdelek oziroma storitev
- prodajna cena
- prodajne poti
- tržno komuniciranje
Vse štiri kategorije trženjskega spleta so povezane s kazalniki, ki merijo povezanost poslovnega izida in trženjskih ciljev. Raziskovanje učinkov trženja je povezano predvsem s tem, kakšna je odzivnost kupcev oziroma strank na trženjske akcije. Zato se ta del raziskovanja tesno povezuje z raziskovanjem obnašanja kupcev oziroma strank.
Nazaj na ostale storitve >>