Tržne raziskave in analiza trga
Osnovni fokus tržne raziskave je usmerjen v to, da podjetju omogoči, da na podlagi poznavanja zakonitosti, ki delujejo na trgu, pridobi in izrazi svojo konkurenčno prednost. Zato je v prvem koraku potrebno čim bolj natančno opredeliti panogo, v kateri podjetje posluje, in nato preučiti konkurenco.
Preden se izvede analiza trga, to je podrobna obdelava podatkov s statističnimi metodami, je pomembno, da se natančno opredelijo raziskovalna vprašanja, na podlagi katerih se v nadaljevanju poiščejo merljive spremenljivke, ki najbolje opisujejo poslovni ali ekonomski pojav, ki ga želimo raziskati. Skupaj z naročnikom se določijo temeljna razisovalna vprašanja:
- natančna opredelitev panoge
- izračuni tržnih deležev in stopnje konkurenčnosti (koncentracija panoge)
- študije primerov najbolj konkurenčnih podjetij v panogi (to zajema analizo njihovih investicijskih strategij, tržnih strategij, dinamiko rasti prodaje in iskanje vzročnih povezav za rast itn.)
- analiza trga skozi trende v ponudbi
- cenovne strategije
- morebitna državna regulacija
- analiza dobaviteljske verige
- SWOT analiza
- kontinuirano spremljanje trga
Zgornji vidiki tržne raziskave so fokusirani predvsem na konkurenco in na splet deležnikov, ki ne vsebuje kupcev oziroma povpraševanja. Poleg omenjenih vidikov vsebuje analiza trga tudi podrobno raziskavo kupcev. O tem si lahko več preberete na naši strani: raziskava kupcev.
Tržne raziskave in analiza trga sta fokusirana na pridobivanje in analizo podatkov, ki čim bolj natančno opisujejo potrebe trga. Pri nas podatke zbiramo na dva načina. Najprej izčrpamo najbolj relevantne komercialne in javne baze podatkov. V drugem koraku podatke dopolnimo s samostojnim zbiranjem podatkov. Pri tovrstnih analizah sta najbolj učinkoviti metodi za zbiranje lastnih podatkov:
- anketa
- intervju
- fokusna skupina
Najpomembnejši vidik kvalitetne tržne raziskave je uporaba statističnih in analitičnih metod. Analiza trga je izvedena tako, da je upoštevana primerna statistična metodologija. Naročniku pripravimo informacije na tak način, da jih lahko takoj razume in v najkrajšem možnem času implementira v svoje poslovne odločitve. Analiza trga je podana v obliki poročila, v katerem so ekonomski in poslovni kazalci podani v obliki razlag in interpretavcij, v nazornih grafikonih ter tabelah.
Nazaj na ostale storitve >>